Anne Excuses voor de late reactie. Mijn eerste reactie toen ik je plan zag was dat je wel erg ambitieus gepland hebt tussen Tokyo en Takayama. En toen realiseerde ik me dat je het had over een auto huren.
Als je voor dit stuk een auto huurt dan zit je goed lijkt me. Het zijn op zich niet van die grote afstanden, maar als je dat met de trein zou doen dan zit je iedere dag een behoorlijke tijd in de trein. Met de auto is het daarentegen prima te doen.
De meeste navigatiesystemen zijn in te stellen op Engels. Dat kan het verhuurbedrijf doen voor je. Japanners zijn, zeker buiten de grote steden, erg netjes op de weg. Als je zelf ook netjes rijdt is het risico op een botsing klein. Je krijgt van het verhuurbedrijf vaak een blaadje met instructies in het Engels voor het geval er toch wat gebeurd. Probeer wel om je auto te huren via een internationale website. Dan kom je vanzelf terecht bij verhuurders die ingesteld zijn op buitenlanders. Ik heb goede ervaringen met Rentalcars.com.
Na Kanazawa begin je aan lange stukken met de trein vanaf dat moment is een Japan Rail Pass een goede optie. Als je de Japan Rail Pass in laat gaan op de dag dat je van Kanazawa naar Kyoto reist dan heb je precies genoeg aan 14 dagen om terug te komen in Tokyo. Voor het aanschaffen van een Japan Rail Pass raad ik jrailpass.com aan.
Ik kan me voorstellen dat je na het lezen van mijn verhaal verdere vragen hebt. Als dat zo is, dan hoor ik het graag.
Gr. Wouter