Lody Wow, 3 maanden door Japan reizen. Dat is ongewoon, maar op die manier krijg je wel een goed beeld.
Je vraagjes:
Volgens mij kan je de trein wel vergeten. Dat gaat veels te duur worden, te omslachtig en een hoop gesjouw met koffers en wat niet meer. Een auto huren is zeker de moeite waard want dat lost het meeste van bovenstaande bezwaren op. Het allerbeste is per camper want dan heb je ook geen gedoe meer van inchecken en uitchecken. Plus, in Japan kan en mag je op vele plekken overnachten.
Kosten? In ieder geval kom je in aanmerking voor een long-term-rental korting. Als je me wat data mailt dan kan ik dat voor je navragen. Een WA verzekering zit altijd bij de huur in.
Wat ik zou voorstellen is Half per camper en Half per huurauto-AirBnB combi AirBnB en vergelijkbare verhuurders zijn volop aanwezig in Japan en moeten voldoen aan strikte verhuur voorwaarden(veiligheid etc).
Ja hoor, er is volop westers eten te verkrijgen. Helaas echte hollandse groentenpot zoals spruiten en witlof zal wat moeilijk worden.
Dit is Japan 2019 en ziekenhuizen zijn gewoon top. geen zorgen. In de grotere steden is volop engels sprekende medisch personeel....maar niet altijd "op het platteland".
Ha, wij wonen in Fukuoka en hebben nb een nederlandse huisarts.
Okay als je vragen hebt, dan hoor ik het graag,
Groetjes vanuit Fukuoka, jaap hikefukuoka@gmail.com