Goedemiddag,
Wat een fijne site! Ik ben eerder in Japan geweest en heb toen de highlights bezocht en ben toen helemaal verliefd geraakt op Japan. Nu ga ik alleen, van 4-22 juli. Ik was zo stom om een retour Tokio te boeken, dus daar zit ik aan vast. Ik wil graag nu de eilanden van Japan bezoeken, maar weet niet goed welke te kiezen. Vooral bijzondere natuur en duiken staan daar op mijn lijstje.
Mount Fuji was de vorige keer in de wolken, ik reis natuurlijk in een hele hete periode, dus wil 's morgens en laat in de middag van alles ondernemen.
Verder wil ik een paar dagen naar Zuid-Korea, met het vliegtuig vanuit Tokio heen, met de veerboot vanuit Busan terug naar Fukuoka. Ik kom er alleen maar niet uit. Ik reis graag low-budget, leuke hostels met liefst eigen kamer, heb een internationaal rijbewijs en zit te vechten met die JRpass, die had ik de vorige keer en was fantastisch, maar ik zou nu eigenlijk op 8 juli naar Seoul willen en dan dus 5 dagen, maar dan wordt het moeilijk om een 1 week of 2 weken JR-pass te nemen. Ik kan 'm niet splitsen toch? Een week wel, een week niet en dan weer wel?
Kortom, terwijl ik normaal heel goed weet wat ik wanneer waar wil, kom ik er nu niet uit. Ik blijf steeds hangen bij de plaatsen waar ik al geweest ben: Tokio, Kyoto, Osaka, Hujeimi, Hiroshima, Beppu, Nara. Met name Kyoto vond ik geweldig en Hiroshima heel indrukwekkend. (en Beppu vond ik mwah) Heeft iemand een geweldig reisschema, goede ideeƫn of ervaringen?
(of wil iemand een stuk mee met een huurautoš dan hoor ik het heel erg graag.