Hallo allemaal,
Omdat ik deze vakantie vanwege corona niet weg ben geweest, ben ik van plan om volgend jaar een extra speciale reis te maken (indien het dan wel weer kan). Mijn oog is daarbij gevallen op Japan. Ik heb altijd al een stedentrip willen doen naar Tokyo, maar toen ik meer informatie ging opzoeken over de rest van Japan leek het me zonde om dan niet gelijk een rondreis te doen. De voornaamste reden om Japan te bezoeken is omdat ik een keer een hele andere cultuur wil beleven, maar dat toch ook wel wil doen in een welvarend land. Er zijn voor mijn gevoel echter zo veel plekken om te bezoeken, dat ik niet goed weet wat je wel en niet moet doen in de twee weken tijd die ik heb. Ik zou graag langer willen, maar ik ben nog student dus het budget laat dat niet toe.
Na het bekijken van veel Youtube video's, reisblogs en samengestelde reizen door reisorganisaties heb ik het volgende schema in mijn hoofd. Om geld te besparen heb ik het zo proberen te plannen dat de JR pass maar één week nodig is.
- Aankomst - Tokyo
- Tokyo
- Tokyo
- Tokyo
- Tokyo – Hakone (ingang JR pass)
- Hakone - Kyoto
- Kyoto
- Kyoto
- Kyoto - Hiroshima
- Hiroshima
- Hiroshima - Osaka (JR pass verlopen)
- Osaka
- Osaka
- Osaka - Vertrek
Ik zou graag willen horen wat anderen hier van vinden. Ben ik zo bijvoorbeeld te kort of te lang in een bepaalde plek, is er iets wat ik moet overslaan of juist erg mis? Ik twijfel namelijk vooral over het bezoek aan Hakone, en dat ik misschien niet beter 'bovenlangs' Mount Fuji kan gaan via bijvoorbeeld Matsumoto, Yudanaka en Takayama (al weet ik ook niet zeker of je daar met de JR pass kan komen en dat dat binnen die 7 dagen kan). Zijn er ook nog dagtrips die erg worden aanbevolen? Vanuit Tokyo wil ik zeker wel een dagtrip Mount Fuji doen, maar heb ook gelezen dat Nikko, Nara, en nog veel meer de moeite waard is.
Tot slot heb ik nog een kleine vraag over de prijs. Mijn eigen inschatting was ongeveer €1500 voor vlucht + accommodaties + JR pass. Klopt dit enigszins?
Bij voorbaat dank voor de hulp.