Ingrd Nikko is inderdaad prima aan te reizen met JR, en als je trip naar Nikko binnen de geldigheidsperiode van je JR pas valt is dat zeker een goede keuze.
Je kunt inderdaad ook alleen bus tickets kopen voor Nikko. Zoals je inmiddels al uitgevonden hebt zijn er een aantal verschillende bus passen verkrijgbaar. De passen zijn te koop aan de ticket balies in JR Nikko station, maar wellicht doe je er beter aan om naar het Tobu station te lopen. Daar zit een Tourist Info waar ze ook verkocht worden, en de kans dat ze daar Engels spreken is groter. Ik heb nog geen online verkooppunt gevonden, maar uitverkocht zijn ze nooit.
Ik denk dat voor jullie Kirifuri Kogen Free Pass of de Chuzenji Onsen Free Pass de beste keuzes zijn. Dat zou in ieder geval mijn keuze zijn in jullie geval 🙂.
De bus pas is helaas niet geldig op de Akechidaira Kabelbaan.
Ik denk dat het altijd een goed idee is om zo vroeg mogelijk te beginnen en dan direct naar het verste punt te gaan. Het kan inderdaad wel eens behoorlijk druk worden daar, maar met name in Nikko zelf en zeker niet vanaf de eerste bus. Hoe verder van Nikko je komt hoe rustiger het wordt.
Goede reis!
Gr. Wouter