Jurgen Dat is een mooi schema. Leuk trouwens dat je ons forum gevonden hebt. En welkom natuurlijk!
Na Nagano zou je door kunnen reizen naar Nikko. Volgens de Japanners zelfs is dat een van de mooiste steden van het land, met name vanwege de vele prachtige tempels en Shinto heiligdommen die je er vindt. Je zou ook kunnen kiezen voor Hakone en Mt. Fuji. Let wel op, in de periode dat je reist is de berg niet te beklimmen (maar wel prachtig vanaf het nationale park aan de voet).
Wat ook leuk is, zijn de dorpjes Magome en Tsumago en het historische wandelpad wat die twee met elkaar verbindt.
Een aantal van onze 10 mooiste stadjes van Japan liggen min of meer tussen Nagano en Tokyo. Ik hoop dat je daar wat inspiratie uit haalt.
Wat betreft de Japan Rail Pass, ik denk dat je het beste af bent met een pas voor 14 dagen. Laat 'm ingaan op 13 mei, de dag dat je uit Osaka vertrekt. In de dagen in Kyoto, Koyasan en Osaka zal je maar beperkt gebruik maken van JR treinen. De reis van Osaka naar Koyasan doe je met Nankai treinen en de dagen dat je in Kyoto bent zal je veel gebruik maken van metro en bus. Met een 14 daagse pas haal je het net tot aan Tokyo, waar je er ook relatief weinig aan hebt.
Nog een extra tip. Vorige maand heb ik een fietstour door Kyoto gedaan. Als je een paar mooie plekken wilt zien waar je anders waarschijnlijk niet zou komen, raad ik je zeker aan om die tour eens te bekijken.
Ik ben benieuwd hoe je de gaten in je schema in gaat vullen. Laat maar weten als je nog vragen hebt. Veel voorpret!
Gr. Wouter