IngridD Leuk dat je ons forum gevonden hebt tijdens de voorbereiding op je reis 😊.
Ik denk dat je aan een 7-daagse pas precies genoeg hebt. Tijdens je verblijf in Tokyo loont een Japan Rail Pass niet. Kom je aan op de luchthaven Narita, dan heb je wel de keuze om met JR de stad in te komen. Kom je echter aan op Haneda, dan is JR niet eens een optie. Ook voor het vervoer binnen de metropool heb je de keuze uit JR treinen en een keur aan private spoorwegmaatschappijen en de metro die de Japan Rail Pass niet accepteren. Bovendien is het openbaar vervoer in Tokyo goedkoop vergeleken met de rest van Japan en moet je dagelijks wel heel veel treinen om de Japan Rail Pass eruit te halen.
Voor je trip naar Nikko kun je kiezen voor een JR trein. Tobu Railway heeft echter een directe, snellere en goedkopere verbinding met Nikko. Deze rit vanaf Tokyo is onderdeel van de Nikko Pass, waarmee je ook binnen Nikko onbeperkt met de bus reist. De Nikko Pass kun je overigens online bestellen via deze link.Als je kiest voor de Nikko Pass in combinatie met een 7-daagse Japan Rail Pass kun je de Japan Rail Pass in laten gaan de dag dat je uit Nikko vertrekt.
Wat betreft Miyajima, de Japan Rail Pass is geldig op de ferry. Die ferry wordt namelijk uitgebaat door JR. Op het eiland zelf liggen alle hoogtepunten op loopafstand.Het enige wat niet binnen de 7 dagen valt in dit geval is de reis van Hiroshima naar Kumamoto.Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Gr. Wouter