Beste Japan Reizigers,Half maart ga ik voor 4 weken naar Japan. Ik heb nog nooit alleen zo'n lange reis gemaakt en vind het nog lastig mijn hele reisschema goed te bepalen. Ik heb al een Japan Rail Pass voor 21 dagen, dus ben van plan deze in te gaan zetten na de eerste week in Tokyo.
Voorlopig reisschema (Tokyo - Nikko - Mount Fuji (Hakone) - Takayama - Kyoto - Nara - Kyoto - Osaka - Hiroshima - Miyajima - Naoshima - Teshima - Koyasan - Tokyo
- di 19-3 Dag 1 Aankomst in Tokyo
- wo 20-3 Dag 2 in Tokyo
- do 21-3 Dag 3 in Tokyo
- vr 22-3 Dag 4 in Tokyo
- za 23-3 Dag 5 in Tokyo (dag excursie naar Nikko?)
- zo 24-3 Dag 6 in Tokyo
- ma 25-3 Dag 7 in Tokyo
- di 26-3 Dag 8 Mount Fuji (Hakone)
- wo 27-3 Dag 9 Naar Takayama (Mount Fuji - Nagoya - Takayama)
- do 28-3 Dag 10 Takayama --> Hyraik Onsen (Kamicochi?/Jigokudani Monkey?)
- vr 29-3 Dag 11 Takayama – Kyoto (trein)
- za 30-3 Dag 12 Kyoto
- zo 31-3 Dag 13 Kyoto
- ma 01-4 Dag 14 Kyoto – Nara
- di 02-4 Dag 15 Kyoto
- wo 03-4 Dag 16 Kyoto – Osaka (30m. – trein)
- do 04-4 Dag 17 Osaka
- vr 05-4 Dag 18 Hiroshima
- za 06-4 Dag 19 Hiroshima - Miyajima
- zo 07-4 Dag 20 Naoshima
- ma 08-4 Dag 21 Teshima
- di 09-4 Dag 22 Koyasan
- wo 10-4 Dag 23 Koyasan
- do 11-4 Dag 25 terug naar Tokyo
- vr 12-4 Dag 26 Tokyo terugvlucht naar Amsterdam
Ik wil graag een nachtje in een tempel bij monniken slapen in Koyasan. Nu hoor ik hier verschillende verhalen over, namelijk dat sommige tempels niet echt zijn, maar gemaakt voor toeristen met verklede monniken. Hebben jullie tips voor een tempel in Koyasan? En verder vind ik het lastig in te schatten hoe lang ik precies onderweg ben van Koyasan naar Tokyo (hoeveel dagen ik hiervoor moet uittrekken?). Ik zit te overwegen om Koyasan naar voren te halen (als ik bij Kyoto ben) aangezien ik het nu heb als een van de laatste dagen, maar ik niet het risico wil nemen te laat terug te zijn in Tokyo.
Verder vroeg ik mij af welke (grotere) plaats een goed verblijf is om vanuit daar Naoshima en Teshima te bezoeken, aangezien accommodaties daar nihil zijn.
P.S. Nog een andere vraag, is het handig om een router (Pocket WIFI) te huren, of is het makkkelijker om een Japanse simkaart met data erop te kopen?Alvast bedankt voor jullie hulp!