Beste Ibrahim,
Engelse les geven is inderdaad biedt inderdaad de meeste mogelijkheden. Er zijn eigenlijk maar twee dingen die je nodig hebt om daarvoor in aanmerking te komen: een Bachelor diploma en een redelijke beheersing van de Engelse taal. Zoals je zelf aangeeft zit het met deze twee punten wel goed.
Kinderen onder de 10 zijn inderdaad niet altijd even makkelijk om mee te werken. Ik heb zelf 5 jaar voor iTTTi Japan kinderen les gegeven, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niks vindt.
Ik zou in eerste instantie kijken naar de grote talenscholen zoals Aeon, Berlitz, ECC. Ook naar NOVA kun je kijken, maar dat bedrijf is failliet gegaan toen ik in Japan zat en na de doorstart heb ik er een aantal negatieve verhalen over gehoord. Deze vier richting zich allemaal zowel op volwassen als op kinderen.
Je zult bij een van deze grote jongens moeten beginnen, omdat zij de enigen zijn die je helpen met je visum. Je zult altijd een jaarcontract krijgen. Als het je niet bevalt kun je tijdens je eerste jaar op zoek naar iets anders bij een van de duizenden kleinere talenscholen in Japan. Die kleine scholen helpen je niet om een visum te krijgen maar nemen wel je visum over als je er al een hebt.
De meeste grote talenscholen werven buiten Japan. De dichtstbijzijnde lokatie voor sollicitatiegesprekken is Londen.
Je zult dus wel wat doorzettingsvermogen nodig hebben om aan een baan in Japan te komen, maar als je je best doet kan het zomaar zijn dat je over 3 maanden in Japan zit.
Ik hoor graag hoe het je vergaat, en als je verdere vragen hebt mag je die natuurlijk altijd hier stellen.
Wouter