Ik ben Sarah, en zou graag mijn situatie aan jullie willen voorleggen.
Ik ben afgestudeerd aan mijn 18 jaar van TSO (Belgisch onderwijssysteem).
Ik ben dan meteen gaan werken, maar heb ontdekt dat ik een talent voor talen heb. Wij zijn in Belgie zowiezo 2-talig (NL en Frans)maar leren onze 2e taal pas aan onze 10 jaar. Ik sprak echter al vloeiend engels zonder het te studeren vanaf mijn 8 jaar. Blijkbaar pik ik talen zomaar op.
Hetzelfde gebeurde zo'n 14 jaar later, wanneer ik naar Japanse series keek, en de taal onbewust leerde. Ik ben dan maar naar avondschool geweest om de taal te studeren voor 4 jaar, en ik mag wel zeggen dat ik toch qua niveau al conversational Japans spreek. Ik ben dan ook na veel sparen naar japan gegaan, en er de tijd van mijn leven beleefd. Het was te kort, en ik zit hier beetje vast in Belgie en verlang naar een 'change of scenery' om het zo te zeggen.
Ik zou dus heel graag naar Japan willen gaan om daar voorlopig een paar jaar te werken/wonen. Nu heb ik al zelfstandig research gedaan, spontane en gevraagde sollicitaties gedaan, websites afgebrowsed. Ik las iets over een Work holiday visa. Maar meestal vind ik niet meer informatie dan een gewone werk visa. En daar lees ik telkens dat een bachelor verplicht is. Ik ben niet in bezit noch kan ik in bezit zijn van 1 aangezien ik niet zo'n goede student ben.
Ik dacht dan om een au pair te zijn of iets dergelijks. Ik werk in een hotel, en zou het niet erg vinden om dat daar ook te doen. Ik zit al soort van in de internationale sector. Maar het valt me echt lastig om te solliciteren ervoor want ik ben niet daar ter plaatse, en kan bijgevolg geen sponsoring krijgen denk ik. Ik zou dus eerst het land moeten binnen raken, maar ik wil mijn job niet zomaar hier in belgie opgeven zonder garantie te hebben dat ik daar iets heb om me te onderhouden (ben alleenstaand, en heb amper familie om me te ondersteunen). Ik wil gerust ook lesgeven in engels, frans of nederlands als het even kan zonder een certificaat, gewoon als conversatie persoon ofzo.
Wat zouden mijn opties zijn?
Groetjes!