Chi Volgens mij moet het mogelijk zijn om in Japan een werkvisum aan te vragen bij de plaatselijke kantoren van de Japanse IND. Je kunt er in ieder geval het ene visum voor het andere visum omruilen. Toen ik in Japan woonde had ik in eerste instantie een werkvisum, wat ik later omgeruild heb voor een "spousal visa".
Uiteraard zul je wel aan de voorwaarden van het werkvisum moeten voldoen. Als je al geregeld hebt met het guesthouse in Osaka dat je daar kunt werken, dan vermoed ik dat die ook eventueel bereid zijn om je te sponsoren voor een werkvisum.
Er is uiteraard ook nog een andere optie. Als je maar voor 2 maanden gaat dan kom je gewoon het land in op een toeristenvisum. Dat hoef je niet van te voren aan te vragen en krijg je bij binnenkomst in je paspoort geplakt. Stel dat je van het guesthouse bijvoorbeeld gratis accommodatie en eten krijgt in ruil voor je werk daar dan hoef je geen werkvisum aan te vragen. Als ze je dan af en toe wat contant geld geven om je uitgaven te dekken is dat ook niet zo'n probleem. Het wordt pas spannend als je aan de slag gaat met bankrekeningen enzo.
Ik hoop dat je hier wat verder mee komt 🙂.
Gr. Wouter