Lucas Voor werk bij een commerciële talenschool is TEFL meestal niet vereist hoor. Het helpt overigens wel bij je visum aanvraag. De grotere talenscholen hebben hebben een eigen curriculum en doen dus ook hun eigen training. Voorkennis is daarbij niet vereist.
Ik heb zelf wel een TEFL cursus gedaan om toch wat achtergrond te leren over het les geven. Ik heb destijds deze gedaan: https://www.i-to-i.com/tefl-courses/.
Doorgroeien is zeker mogelijk, afhankelijk van de school. Ik ben bij iTTTi Japan na 2 jaar regio supervisor geworden. Het is zeker werk wat je langere tijd kan doen. Ik heb het zelf 5 jaar gedaan, en ken mensen die het hun leven lang blijven doen.
Wat salaris betreft verdiende ik als leraar 250.000 yen bruto per maand en als supervisor 280.000 yen bruto per maand. Daarmee viel ik in de 10% belasting schaal. Per maand hield ik dus respectievelijk 225.000 en 252.000 yen netto per maand over. Kijk eens hier voor een indicatie van de kosten van het dagelijks leven om die bedragen in perspectief te plaatsen.
Ik hoop dat dat je verder helpt. Als je verder vragen hebt hoor ik het graag.
Gr. Wouter