Sandra In oktober 2015 ben ik naar Japan geweest en heb ik een Japan Railpass voor drie weken genomen. Hier hebben we groot financieel voordeel met gedaan. Alle info over onze reis en de Japan Railpass, vind je op onze website reisboei.be.
Om kort op je vragen te antwoorden: 1 week kost in verhouding meer dan 2w of 3w railpass koop 1 week pass maar verdien je geld terug door zoveel mogelijk shinkansen te nemen in die week daarom moet je je reisprogramma goed uitdokteren. Ligt je reisprogramma vast? ik stel vast dat in je huidige reisprogramma, je in het midden in Kyoto, Koya-San en Osaka zit. Dan zul je weinig treinen nemen: Kyoto-Osaka traject is niet zo lang/duur, én Osaka-Koyasan trein is niet inbegrepen in JR Railpass je zou moeten trachten je reisprogramma aan te passen zó dat lange trein trajecten in 7 dagen plaats vinden (lange trajecten met shinkansen zijn duur!): ik stel voor: Tokyo, tokyo-hakone-tokyo (Dag 1), tokyo-Nikko (D2), Nikko-takayama (D3), takayama-Kyoto (D4), Kyoto (D5), kyoto-Miyajima (D6), Miyajima-Osaka (D7), Osaka, Koya-San, tokyo met JR Railpass kan je alle treinen nemen van JR Railway group. Behalve de snelste/duurste shinkansen op het traject tokyo-osaka-hiroshima. Treinen die iets vaker stoppen op dit traject kan je wel nemen: geen probleem dus. In Hiroshima kan je met JR Railpass trouwens ook de veerboot naar Miyajima nemen! Hopelijk ben je nu iets wijzer!
Reisboeiende groetjes, Bert