Carina Hallo ik ben carina ik ben net terug van een maand in japan te verblijven Ik zou graag in japan wonen en werken ergens volgend jaar Graag zou ik wat hulp willen in ver band met het zoeken van werk Vriendelijken groeten Carina
Wouter Carina Leuk dat je terecht gekomen bent op Japan Forum. Op onze site vind je de basisinformatie over wat er allemaal komt kijken bij werken in Japan. Lees dat eerst eens op je gemak door. Als je daarna nog specifieke vragen hebt hoor ik het natuurlijk graag. Gr. Wouter
Carina Wouter Ik ben gezien dat japan veel vraagt voor engelse leraren Ik heb niet gestudeerd als leerkracht, ik heb geen ervaring op gedaan en mijn engels is niet mijn moedertaal Groetjes Carina
Wouter Carina De makkelijkste manier om in Japan aan het werk te komen is als leraar Engels. Hiervoor heb je een Bachelor diploma nodig en ruime aantoonbare ervaring met de Engelse taal. Aantoonbare ervaring is bijvoorbeeld een Bachelor volledig gedaan in het Engels of meerdere jaren werken en wonen in een Engels-talig land. Ik weet niet wat je achtergrond is. Wellicht heb je geen Bachelor diploma. In dat geval zal je op zoek moeten naar iets in je vakgebied. Gr. Wouter
Carina Wouter Ik heb inderdaad geen Bachelor diploma Ik heb haarverzorging gevolgd en ben nu aan het bij DHL ik zorg wel heel graag in japan willen werken Groetjes carina
Wouter Carina Wellicht kan je wel iets met je achtergrond in haarverzorging. Er zijn in Tokyo een aantal Engelse salons die wellicht vacatures hebben. De meest bekende is Assort. Je zou eens contact kunnen zoeken met ze om te kijken of er mogelijkheden zijn. Ik vermoed dat ook daar het visum het grootste struikelblok zal zijn. Ik heb echter persoonlijk geen ervaring in dit vakgebied dus hoe dat precies zit met het visum weet ik niet. Wellicht weten ze bij Assort meer. Gr. Wouter