Beste leden,
Mijn man en ik hopen in het najaar van 2024 naar Japan te kunnen. We weten het nog niet helemaal zeker, omdat we het toch wel erg spannend vinden om in een land te zitten waar je de taal niet kan volgen of lezen. Voor nu zijn we vooral opzoek naar een geschikte reisroute. We willen géén gebruik maken van een huurauto, dus zullen alles met het OV doen. Over het algemeen zijn we meer buiten/natuur mensen dan stadsmensen.
We hebben een reisschema voor ongeveer drie weken nu samengesteld als volgt:
dag 1: reis NL > Tokyo
dag 2-3-4: Tokyo, met dagtrips naar bijv. Nikko en/of mt. Fuji (e.e.a. afhankelijk van het weer)
dag 5: reisdag naar Kamikochi
dag 6-7: verblijf in Kamikochi
dag 8: reisdag naar Kanazawa via Kurobe Alpine route
dag 9-10: verblijf Kanazawa
dag 11: reisdag Okayama
dag 12-13: verblijf Okayama met dagtrips naar Hiroshima en een kunsteiland (Tsunago of Naoshima)
dag 14: reisdag Kyushu
dag 15-16-17: verblijf Kyushu met dagtrips naar Nagasaki, mt. Aso, > twijfels over Kyushu, omdat ik niet weet hoe goed natuur met OV bereikbaar is?
dag 18: reisdag Osaka
dag 19-20: verblijf Osaka
dag 21: reisdag Osaka > Nederland
- We zetten in op ommenabij 3 weken in Japan
- We hebben inderdaad geen stop in Kyoto. In plaats daarvan verblijven we in Kanazawa.
- We hebben geen interesse om naar bijvoorbeeld Hida Folk village, of Kurashiki te gaan.
- Het is nog een optie om Kyushu er helemaal uit te halen, en op andere plekken langer te blijven, of in plaats van Kyushu ergens anders heen te gaan.
Denken jullie dat dit een haalbare route is? Qua tijdsverdeling en qua reisroutes? We zien liever iets minder, dat we wel relaxed en relatief makkelijk kunnen rondreizen, dan dat we continue lopen te stressen omdat we bang zijn in een verkeerde trein/bus te stappen.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen! Ik ben erg benieuwd.