Hoi Wouter, Weer een aantal stappen gezet. Nu bezig met de autotrips die toch wat tijdrovender lijken te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Jij hebt daar vast meer kijk op dus graag jouw expertise in deze. Ik ben bang dat ik niet genoeg tijd heb om tolwegen te vermijden. Wellicht kom ik een eind met deels tol deels niet. Zou je jouw idee kunnen geven over de volgende ritten?
Nikko naar Nagiso. Moet in een dag en ik lees dat naar Matsumoto al meer dan 3 uur is over tolweg. Wil eigenlijk onderweg een paar stops maken na Matsumoto(of zeg jij juist ervoor?) Naar Matsumoto tol om tijd te winnen en daarna rustig aan? Wanneer op tijd in Nagiso kan ik wellicht daar nog iets b.v. Magome Tsumago wandeling?
Nagiso naar Kyoto ook in een dag. Met tol al 4 uur. Kan ik nog iets meer bezoeken die dag wat de moeite is en toch begin avond in Kyoto zijn?Vanaf waar autobaan of eerst stukje en daarna niet?
Kan ik nog iets met de auto tijdens verblijf in Kyoto(side trip buiten de stad)of beter gewoon 4 dagen op de parking?
Kyoto naar Shikoku in buurt Iya vallei ook in een dag. Lijkt behoorlijk ver. Welk deel tol ,welk deel evt niet? Iets moois voor een stop onderweg welkom maar b.v. Kurashiki hoeft niet. Waar trouwens over te steken?
Vanaf zuidoost kust Shikoku in een dag naar Osaka(moet er om 15u zijn hartje centrum). Neem aan gewoon rijden maar tol nodig of kan dat op het gemak?
Ik hoor het weer graag. Met vriendelijke groeten, Laurens