Ik vergeet je volgens mij enorm te bedanken voor je info. Daarom nu bij deze; heel erg bedankt voor de zeer nuttige informatie! Ik vind het moeilijk om me een beeld van een aantal zaken te vormen ook omdat Japan zo'n enorm land is met teveel te zien. Het feit dat ik zowat alles vooruit wil/moet boeken(geen gestrest gezoek naar een hotel laat in de middag e.d.)maakt het een hele puzzel. De grove route is nu definitief en auto is gereserveerd.
27juli-2 aug Tokyo
2-4 aug Nikko
4-5 aug Japanse alpen met auto
5-9 aug Kyoto
9-14 aug Shikoku
14-17 aug Osaka
18 aug vertrek vanuit Kobe
Wederom een paar vragen natuurlijk😉:
Waar te verblijven in Nikko?Ik lees over stationsgebied, oude stad en park. Gebied lijkt erg uitgebreid. Wil liefst een mooie plek dichtbij de tempels . Dag twee wil ik de natuur in. Dag 3 autohuur vanaf station.Zie qua natuur een deel westelijk en een deel noordelijk van stad(station). Tips voor een betaalbaar hotel/huisje?
Welke plaatsen aandoen in de alpen? We houden niet van massatoerisme maar willen wel een paar mooie plekken zien uiteraard. Het lijkt dat er vele oude dorpjes in het gebied liggen en Takayama daarom niet persé hoeft of vergis ik me? Wil een keer overnachten in het gebied en de tweede dag laat in de middag in Kyoto arriveren. Route middendoor of uiteindelijk langs de noordkust?
Kyoto komt wel goed. Zoek hotel met parking liefst wat centraal. Tips voor wijk/hotel?
Shikoku 5 dagen rondrit. Jij tipt westkust als strandmoment ,hoe is het aan de zuidoostkust? Lees over zeer mooie stranden daar of valt dat wel mee? Willen uiteraard wat natuur pakken hier. Het gebied rond de bekende brug of andere tips? We schuwen een flinke wandeling niet. Zie veel mogelijkheden voor vakantiehuisjes her en der maar allemaal te boeken via eigenaar zelf. Werkt dat? Vooruit boeken betekent uiteraard dat ik op betreffende datum aanwezig moet zijn. Geen idee hoe een dagrit verloopt op dat eiland of is het dermate overzichtelijk dat ik geen uren hoef te rijden om ergens te komen/overnachten? Op de bonnefooi lijkt me lastig.
Auto wordt uiteindelijk in centrum Osaka(Namba station) ingeleverd dus dat wordt vast een enerverend ritje(wel bedacht hem om 15 u in te leveren om spits te mijden). Ik hoor weer graag je tips en wederom heel hartelijk dank voor de hulp.
Met vriendelijke groeten, Laurens