Hi VictorGijzen
Volgens mij hangt het type vliegticket dat je het beste kunt boeken samen met het type visum. Zo weet ik uit ervaring dat je als je Japan in reist met een toeristenvisum je bij binnenkomst moet aangeven wanneer je weer vertrekt. Toen ik met een studievisum naar Japan ging had ik, als ik het me goed herinner, een ticket met een open retour datum en was dat geen probleem. Om moeilijkheden bij het inreizen te voorkomen is het denk ik wel handig als er een retour datum op het ticket staat. Dat mag natuurlijk best een ticket zijn waarvan de voorwaarden je toestaan om de datum te wijzigen. Dit is vaak niet het type ticket wat je makkelijk online boekt, maar beter bij een reisagent of telefonisch bij de luchtvaartmaatschappij.
Wat betreft die reisbegeleiders, eerlijk gezegd geen idee. Veel mensen kiezen er tegenwoordig voor om zelf via internet alles te regelen. Dat merk ik ook aan de groei van onze website Ervaar Japan. Ik weet wel dat Riksja Travel een product heeft dat ze bouwstenen noemen. Daarmee bouw je zelf je eigen individuele reis maar heb je toch het vangnet van een organiserende partij die je helpt waar nodig. Kijk eens op deze link voor meer info.
Kom je hier wat verder mee?
Gr. Wouter