Ben aan het kijken voor eerst (eindelijk) een reis naar japan.En eventueel in de verre toekomst een langer verblijf. Maar zit toch met wat vragen die misschien hier een antwoord kunnen vinden.
Rondreis (alleen) in de herfst. Winter/zomer worden meestal niet aangeraden ivm weerstomstandigheden. En de lente is nog te snel. Voor mijn gevoel zou ik graag minimaal NT4 willen hebben. 2 july zou de JPLT zijn in leiden. Daarna verder leren om richting 3 te gaan. Is NT3,5-5 inderdaad voldoende?
Als het dan allemaal goed bevalt natuurlijk etc 2024 een langere termijn verblijven en/of werken. 2,5 maand vakantie of 6 maanden werken. Hiervoor is NT2 toch wel vereist in meeste vacatures die ik zo heb gespot. Eventuele andere opties als engelse leraar of Bachelor degree plekken. Maar nu heb ik MLO4 + HBO t/m 3de jaar. Wel bachelor (stage nooit afgerond vanwege omstandigheden toen). Dus naar mijn kennis telt dit dus niet als Bachelor Degree in Japan.(volledige HBO studie nodig?).
Huidige werkgever heeft vestigingen in japan. Enig idee of Bachelor degree voor werkvisa dan ook geld?
Lijkt me dat voor chemie/analytisch het (verstandige/gewenste) taalnivea op NT1 of hoger zal liggen? Veel langere termijn natuurlijk dan.