Marijn Welkom bij Japan Forum. Leuk dat je ons gevonden hebt. Shikoku is een fantastisch stukje Japan. Ik ben er zelf eind 2015 geweest. Zie mijn verhalen over de wildernis en de spiritualiteit die ik daar vond.
Ik was er ook met de auto, en dat is absoluut de beste manier om Shikoku te verkennen. Ik ben zelf alleen aan de oostzijde van het eiland geweest, maar als je een de westzijde terecht komt moet je echt Dogo Onsen proberen in Matsuyama (klik op de Translate knop rechts boven aan de site).
Vakantiehuisjes zijn er niet in echt in Japan zoals wij die kennen. Er zijn wel een aantal campings te vinden die ook huisjes hebben staan. In de buurt van Kazurabashi is een camping die ook bungalows beschikbaar heeft. In de Kuma Highlands, meer naar het westen, zijn een aantal huisjes te huur. Er is een leuke lodge in Kochi. Voor het vinden van leuke ryokans raad ik je Japanican aan. Dat is een soort Booking.com maar dan voor ryokans.
Nog even een schaamteloze plug 🙂. Mocht je nog geen huurauto geboekt hebben, kijk eens op onze pagina over huurauto's.
Veel plezier met het plannen, en als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Gr. Wouter