Kevin Sorry voor de late reactie. Is er tussen door geslipt...
Ja, ik zat inderdaad bij iTTTi Japan. Die hebben voor een apartment gezorgd inclusief basis huisraad. Uit hygiënische overwegingen gaven ze nieuwe medewerkers de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief nieuwe futons te kopen, in plaats van die te hergebruiken.
Qua kledingvoorschriften was iTTTi Japan erg relaxed. We gaven les aan kinderen, dus we mochten gewoon casual gekleed gaan. In de zomer was een korte broek ook prima. De enige vereiste waren sokken, maar dat is een algemeen Japans ding. Uiteraard moet je er representatief uit zien, maar een goed verzorgde baard was geen probleem. Dat is bij andere scholen overigens een stuk strenger.
Qua werktijden liep het nooit uit. Ik had meeste 3 of 4 lessen per dag, vanaf een uur of 4 's middags tot een uur of 9 's avonds. De lestijden stonden vast en als de laatste leerlingen vertrokken waren kon ik naar huis. Bij iTTTi Japan werk je zelfstandig in een satelliet leslokaal op een volledig andere lokatie dan het kantoor. Er was dus nadat de leerlingen vertrokken verder niemand, geen senpai of wie dan ook. Die druk van moeten blijven na werktijd was er daar dus gelukkig niet. En dat is met de meeste privé scholen wel ongeveer hetzelfde.
Nogmaals excuus voor de late reactie. Ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
Gr. Wouter